BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Translate

Rabu, 22 Disember 2010

pc aku (overclocking)


                                        cpu-z ..softwere yang boleh membaca kelajuan processor.
                                                                 thermaltake blueorb fx

           untuk menambah kelajuan pc. aku telah overclocking pc aku. tetapi risiko nya pc akan cepat panas dan mungkin processor akan terbakar dan rosak. untuk mengelakan daripada terbakar aku telah memasang kipas besar pada processor yang akan menunjukan bacaan suhu sebenar dan tahap kebisingan kipas tersebut. kipas thermaltake blueorb fx ni berharga Rm 190.                   
        power supply 550w yang dapat membekalkan tenaga sehingga 550w apabila diperlukan. harganya Rm 180.
pc aku ni aku dah overclocking kasi laju. aku pakai dual monitor. tapi aku masih lagi tak puas hati dengan kelajuan pc aku ni. dah tambah ram 4 gb, dah pasang cooler fan besar. prosesor dah overclocking, macam- macam aku dah buat tapi aku masih tak puas hati. bila aku tanya kawan aku kenapa jadi macam tu. la.....rupanya pasal power supply tak cukup. mana tak nya aku pasang macam- macam pada pc aku.grafik card, sound card, tv card,dan memacam lagilah. jadi sekarang aku tengah cari power supply yang boleh menampung pc aku.............akhirnya aku dapat juga mencari power supply yang sesuai dan harga nya juga berpatutan, aku harap power supply ni dapat mencapai pretasi yang aku harapkan...

0 ulasan: