BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Translate

Isnin, 20 Jun 2011

photoshop

bergambar dengan gajah afrika kat belakang rumah......sebenarnya ini adalah gambar photoshop. ingin belajar?. (sila lihat cara membuat photoshop yang pernah aku ajar pada blog ini). cara membuat gambar ini memerlukan 2 gambar, 1 gambar anda seolah-olah memegang object (sebenarnya tiada object). dan gambar gajah. ada tiga langkah yang diperlukan untuk membuat gambar sebegini. langkah pertama letak gambar anda sebagai gambar latar. langkah kedua potong gambar gajah dan letakkan pada posisi yang sesuai. langkah ketiga potong gambar pokok keladi dan letakan dikedudukan asalnya. jadilah seolah-olah gajah itu disebalik pokok keladi.
teknik ini paling mudah. cuma potong gambar anda dan tampalkan pada gambar  motorbike.
bergambar dengan badak afrika. kalau betul-betul mana aku berani pegang badak ni. dah tentu menempah maut...
teknik ini memerlukan 3 keping gambar. 1 , gambar latar. 2, gambar motorbike. 3, gambar anda. sebenarnya gambar ini aku sedang duduk atas motor kapcai aku aje......hehehehe
teknik ini sama dengan teknik membuat gambar gajah tadi. kalau gambar betul dah lama aku kena ngap ngan rimau ni.
bergambar dengan rusa. sebenarnya banyak lagi gambar yang aku telah photoshop termasuklah dengan artis yang aku minat. tapi aku tak leh tunjuk gambarnya kat sini sebab takut jadi kontroversi nanti.....hehehe
cara membuat gambar begini pun sama cuma gambar kereta sebagai gambar latar dan tampalkan gambar anda diatas kereta tersebut dan potong gambar kereta (bahagian yang terlindung oleh gambar anda). mudah kan....

0 ulasan: