BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Translate

Isnin, 19 Mac 2012

Menambahkan Kelajuan Broadband

Sebenarnya pada Blog aku yang lepas aku ada mengajar cara melajukan broadband. Anda boleh lihat blog aku yang lepas.Ini adalah cara ketiga yang akan aku  ajarkan pada anda.                                                                                                           Jangan gunakan software yang disediakan oleh Brodband anda. gunakan cara manual.                                                                    Ikut lah langkah seperti gambar di atas untuk cara manual.                                                                                                                                                                                                                                                                            Selepas internet bersambung anda ikuti langkah seterusnya seperti gambar di atas                                                                                                                                                                                   Langkah seterusnya.  Klik pada nama broadband anda.                                                                                                                                                                                                                               .                             Seterusnya.............   klik Detail untuk melihat IP DNS Server anda.                                                                                                                                                                                                                                           Inilah IPv4 DNS Server aku yang asal. (mungkin anda punya IP berbeza dari aku punya)                                                                                                                        Inilah nombor IPv4 Server aku yang baru aku tukar untuk menambahkan kelajuan broadband.  untuk menukar sila lihat cara yang aku ajarkan di bawah.                                                                                                                                                                                                                                                                    Klik dekat Properties                                                                                                                                                                           Dan......seterusnya klik pada Networking ...........Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4).........Properties.                             Dan seterusnya klik,...Use The Following DNS Server Adderesses. dan masukan ip yang baru.seperti gambar di atas.(preferred DNS server: 208.67.222.222 dan Alternate DNS Server: 208.67.220.220 ).Dan disconnect internet anda dan sambungkan kembali untuk melihat hasilnya......SELESAI.

0 ulasan: